
Magistr in
Mistr v oboru vzdělávání dospělých a globální změny Linköping University

Úvod
Vlády po celém světě vyzývají občany, aby se školili a vzdělávali, aby zůstali konkurenceschopní v propojeném světě. Kritické diskurzy o globalizaci vyžadují schopnost učit se v situacích, které překlenují obrovské kulturní a geografické rozdíly. Náš program je určen pro ty, kteří chtějí porozumět vzdělávání dospělých v rámci globálních změn v rámci jedinečného formátu digitálního vzdělávání, který si získal mezinárodní uznání.
Online učení a diplomová práce
Tento magisterský program zvyšuje schopnost studentů pracovat v globalizujícím se světě a zpochybňovat tradiční pohledy na globalizaci. Náš program je rovnocennou spoluprací s University of British Columbia, Vancouver, Kanada a University of the Western Cape, Cape Town, South Africa. Všechny aktivity kurzu budou probíhat v rámci digitální výukové platformy, kde se budete učit společně se studenty zúčastněných univerzit v globální třídě, díky čemuž bude program skutečně mezinárodní. Kurzy obsahují témata, jako je orientace v globálním učení, vzdělávání dospělých: kontexty a perspektivy, globální/místní učení a výzkum porozumění.
Naši absolventi jsou schopni učit se a učit globálně, používat globální propojovací technologie, rozumět znalostním společnostem a jejich důsledkům pro učení, rozumět globalizačním diskurzům, rozvíjet kulturní cítění a citlivost a rozvíjet perspektivu rovnosti pro učení a přeformulování vlastních profesních postupů. Mohou také pokračovat ve své akademické kariéře v dalších projektech.
Program získal v roce 2005 Cenu za inovaci kurikula, udělovanou komisí profesorů vzdělávání dospělých Americké asociace pro dospělé a další vzdělávání, a také The e-Learning Excellence Award (2015) na 14. evropské konferenci o e-learningu, která se konala v Hertfordshire. Univerzita, Velká Británie.
Výběr bude založen na akademických známkách a Letter of Intent. Žadatel by měl předložit Letter of Intent napsaný v angličtině, v němž vysvětlí, proč chce tento program studovat (asi 1000 slov). Dopis by měl obsahovat shrnutí bakalářské eseje/projektu a popis akademického studia a pracovních zkušeností relevantních pro vzdělávání dospělých.
Přijímací řízení
Osnovy
Program se skládá z osmi modulů kurzu, z nichž každý obsahuje 7,5 kreditních bodů. Úvodní modul se zabývá integrací kurzu a vede k rozvoji obálky schopností, která pokračuje v průběhu dvou let. Čtyři z modulů se zaměřují na různá obsahová témata nebo „perspektivy“ a jsou navrženy tak, aby byly použitelné pro studenty se zájmem nebo zázemím v jakémkoli kontextu. Jeden modul se zaměřuje na výzkumné metody a po něm následuje výzkumný projekt na těch univerzitách, kde je to vyžadováno pro magisterské studium. Není-li to možné, je výzkumný projekt nahrazen místními volitelnými předměty, které jsou relevantní pro daný program.
Název a pořadí modulů kurzu v programu je uvedeno níže:
- Lokalizace v globálním vzdělávání, část 1, 4,5 ECTS
- Vzdělávání dospělých: perspektivy a souvislosti, 7, 5 ECTS
- Práce a učení, 7,5 ECTS
- Fostering Learning in Practice, 7, 5 ECTS
- Pochopení výzkumu, 7,5 ECTS
- Globální/místní vzdělávání, 7, 5 ECTS
- Umístění v globálním učení, část II, 3 ECTS
- Výzkum vzdělávání dospělých: Projektová práce, 15 ECTS
Obsah, způsoby prezentace, cíle výuky a zkoušky pro každý modul kurzu jsou podrobněji popsány v samostatných osnovách kurzu.
Výsledek programu
Cílem je poskytnout vysoce kvalitní magisterský titul v oblasti vzdělávání dospělých, který v obsahu i procesu dává studentům vhled do globalizace a mezikulturní spolupráce. Program by měl také zlepšit pochopení různých kontextů a poskytnout zkušenosti s prací v různých studijních režimech.
Cíl
Znalosti a porozumění
- podporovat porozumění společným rysům a rozdílům v různých kontextech vzdělávání dospělých
- porozumět znalostním společnostem a důsledkům pro učení
- Rozvíjet porozumění globalizačním diskurzům
- ocenit historický kontext současného vývoje a propojit je s vlastními místy praxe
- zpochybnit ortodoxie v teorii a praxi vzdělávání dospělých
Dovednosti a schopnosti
- naučit se používat technologie výuky a učení v celosvětovém měřítku
- Naučit se, jak se učit a pracovat globálně
Hodnoty a postoje
- rozvíjet kulturní citlivost a citlivost
- přijmout mnohostranný pohled na rovnost ve všech otázkách učení
- zapojit se do přeformulování vlastní odborné praxe
- vytvářet sítě vztahů napříč zeměmi a pomáhat vytvářet globální komunitu odborníků v oblasti vzdělávání dospělých
Kariérní možnosti
Po závěrečné zkoušce budete mít teoretické znalosti o globalizaci a jejích dopadech v různých lokalitách. Tyto znalosti, které jsou potřebné, když pracujete v různých formálních a neformálních organizacích pro vzdělávání dospělých.
Absolventi programu budou schopni: učit se a učit globálně, používat globální spojovací technologie, porozumět znalostním společnostem a jejich důsledkům pro učení, porozumět globalizačním diskurzům, rozvíjet kulturní citlivost a citlivost a rozvíjet perspektivu rovnosti pro učení a přeformulování vlastních odborných postupů.
Studenti mohou také pokračovat ve své akademické kariéře v dalších projektech.