
MA in
MA v oblasti vzdělávání dospělých a globální změny Linköping University

Úvod
- Začátek: srpen 2021
- Místo studia: Vzdálenost
- Úroveň: Druhý cyklus
Vlády po celém světě naléhají na občany, aby se sami vzdělávali a vzdělávali, aby zůstali konkurenceschopní v propojeném světě. Kritické diskurzy o globalizaci vyžadují schopnost učit se v situacích, které překlenují obrovské kulturní a geografické rozdíly. Náš program je určen těm, kteří chtějí porozumět učení dospělých v rámci globálních změn v jedinečném formátu digitálního učení, který získal mezinárodní uznání.
Online učení a diplomová práce
Tento magisterský program zvyšuje schopnost studentů pracovat v globalizovaném světě a zpochybňovat tradiční perspektivy globalizace. Náš program je stejná spolupráce s univerzitami v Kanadě a Jižní Africe. Všechny aktivity kurzu budou probíhat v rámci digitální vzdělávací platformy, kde se budete učit společně se studenty z partnerských univerzit v globální třídě, čímž se program stane skutečně mezinárodní. Kurzy obsahují témata, jako je lokalizace v globálním učení, učení dospělých: kontexty a perspektivy, globální / místní učení a výzkum porozumění.
Naši absolventi jsou schopni se učit a učit globálně, používat globální pojivové technologie, rozumět znalostním společnostem a jejich důsledkům pro učení, porozumět globalizačním diskurzům, rozvíjet kulturní citlivost a citlivost a rozvíjet rovnost perspektivy pro učení a přeformulování svých vlastních profesních postupů. Mohou také pokračovat ve své akademické kariéře v dalších projektech.
Program získal Cenu za inovace v roce 2005, kterou udělila Komise profesorů pro vzdělávání dospělých Americké asociace pro vzdělávání dospělých a další vzdělávání a také cenu za vynikající e-learning (2015) na 14. evropské konferenci o e-learningu, která se konala na Hertfordshire University, Velká Británie.
Výběr bude založen na akademických známkách a záměru. Žadatel by měl předložit dopis o záměru v angličtině s vysvětlením, proč chce tento program studovat (asi 1 000 slov). Dopis by měl obsahovat shrnutí bakalářské práce / projektu a popis akademických studií a pracovních zkušeností souvisejících s učením dospělých.
Osnova
Tento program je navržen tak, aby posílil schopnost odborníků pracovat v globalizovaném světě a zpochybnit tradiční perspektivy globalizace. Učiní to tak, že vyvine kritický pohled na globalizaci a reflexivní a strategickou praxi. Charakteristickým rysem programu bude dialektika mezi osobní zkušeností studentů a koncepčními prostředky programu. To znamená, že orgány perspektiv a teorií, včetně mnoha oblastí, včetně oblasti vzdělávání dospělých, se kterými budou studenti kontaktováni.
Existuje nová oblast praxe, která se týká globálního fenoménu; vzdělávací rozměr praktiků a způsob, jakým praktikující jednají a konstruují své různé kontexty. Tato různorodá skupina praktiků čelí novým výzvám, které provázejí zrychlující se globalizaci hospodářství, společnosti a kultury. Dopad globalizace lze popsat z hlediska ekonomických posunů, z hlediska nových forem komunikace a vytváření sítí, využívání nových technologií, překlenutí rozdílů atd. Tyto výzvy zahrnují také požadavky na větší účinnost a produktivitu a složitost dalšího rozvoje. sociální spravedlnost a spravedlnost.
Kontext učení se mění v reakci na globalizaci a praktikům v různých oblastech bude tento dopad čelit. U mnoha praktiků se rozměr učení stane důležitou vlastností. Nestabilita a změna budou charakteristické a budou představovat pobídky k hledání nových perspektiv s cílem vyrovnat se s neznámými. Mezi potřebné dovednosti a vlastnosti patří dovednosti vytváření sítí, schopnost pracovat s lidmi z jiných kultur. Další dimenzí je také schopnost pracovat z dálky, zvládat nové komunikační formy a propagovat virtuální komunity.
Dospělí se učí v rozmanité oblasti praxe s mnoha specializacemi; rozvoj lidských zdrojů, vzdělávání ve zdravotnictví, komunitní vzdělávání dospělých, odborné vzdělávání, základní vzdělávání atd. Praktikující také vykonávají různé role, jsou to učitelé, administrátoři, tvůrci politik, zprostředkovatelé organizačního učení atd. Ostatní odborníci, např. Manažeři, právníci a inženýři, mají také svou vzdělávací dimenzi. Učí se a učí ve své každodenní praxi, často neformálně a náhodně.
Účel
Cílem je poskytnout vysoce kvalitní magisterský titul v oblasti vzdělávání dospělých, který v obsahu i procesu dává studentům vhled do globalizace a mezikulturní spolupráce. Program by měl také zlepšit pochopení různých kontextů a poskytnout zkušenosti s prací v různých studijních režimech.
Cíl
Znalost a porozumění
- podporovat porozumění společným rysům a rozdílům v různých kontextech učení dospělých.
- porozumět znalostním společnostem a důsledkům pro učení.
- rozvíjet porozumění globalizačním diskurzům.
- ocenit historický kontext současného vývoje a propojit je s vlastními pracovišti.
- napadat ortodoxie v teorii a praxi učení dospělých.
Dovednosti a schopnosti
- naučit se používat výukové a učební technologie po celém světě.
- naučit se, jak se učit a pracovat globálně.
Hodnoty a postoje
- rozvíjet kulturní citlivost a citlivost.
- osvojit si mnohostranný pohled na rovnost ve všech otázkách učení.
- zapojit se do přepracování vlastní odborné praxe.
- vytvářet sítě vztahů napříč zeměmi a pomáhat vytvářet globální komunitu odborníků v oblasti vzdělávání dospělých.
Kariérní možnosti
Po závěrečném vyšetření budete mít teoretické znalosti globalizace a jejích dopadů na různých místech. Tyto znalosti jsou potřebné, pokud pracujete v různých formálních a neformálních organizacích pro vzdělávání dospělých.
Absolventi programu budou schopni: učit se a učit globálně, používat globální pojivové technologie, porozumět znalostním společnostem a jejich důsledkům pro učení, porozumět globalizačním diskurzům, rozvíjet kulturní citlivost a citlivost a rozvíjet perspektivu rovnosti pro učení a přeformátování své vlastní odborné praxe.
Studenti mohou také pokračovat ve své akademické kariéře v dalších projektech.
Vstupní požadavky
Bakalářský titul, rovnocenný švédskému kandidátovi, s titulem v oboru vzdělávání, vzdělávání dospělých nebo jiným předmětem souvisejícím s oblastí vzdělávání dospělých
nebo
Bakalářský titul, ekvivalent švédského kandidáta, a další akademická studia vztahující se k oblasti vzdělávání dospělých
nebo
Bakalářský titul, který je rovnocenný švédštině Kandidatexamen, a další zdokumentované pracovní zkušenosti nejméně tří let v oblasti vzdělávání dospělých.
Angličtina, odpovídající úrovně angličtiny dosažené ve vyšším středním vzdělání ve Švédsku (angličtina B / angličtina 6).
Přijímací řízení
Osnovy
Semestr 1 (podzim 2022)
- LIVLD2 --- Umístění sebe v globálním učení, část I --- 4.5
- 945A02 --- Učení dospělých: Perspektivy a kontexty --- 7.5
- LIVLD4 --- Práce a učení --- 7.5*
Semestr 2 (jaro 2023)
- LIVLD4 --- Práce a učení --- 7.5*
Semestr 3 (podzim 2023)
Předběžné kurzy
- 945A05 --- Porozumění výzkumu --- 7.5*
- LIVLD6 --- Globální/Místní učení --- 7.5
Semestr 4 (jaro 2024)
Předběžné kurzy
- 945A05 --- Porozumění výzkumu --- 7.5*
Stipendia a financování
Stipendia
Linköping University (LiU) nabízí omezený počet stipendií vynikajícím zahraničním studentům. U některých programů a národností je také možné požádat o stipendium prostřednictvím Švédského institutu. Ve Švédsku existují i další možnosti financování studií.
Mezinárodní stipendium LiU
Mezinárodní stipendium LiU je zaměřeno na podporu studentů mezinárodního magisterského studia s významným akademickým potenciálem, kteří jsou povinni platit školné. Školné pro studenta, kterému bylo uděleno mezinárodní stipendium LiU, se sníží o 25,50, nebo 75%. Novým studentům nabízíme omezený počet těchto stipendií.
Mám nárok se přihlásit?
Studenti, kteří se ucházeli o magisterský program na Linköping University a kteří splňují všechny následující podmínky, mohou požádat o stipendium:
- přihlásili jste se do termínu prvního přijímacího kola
- do termínu jste předložili všechny požadované dokumenty
- jako první prioritu jste si vybrali magisterský program na Linköping University (zařazeno jako číslo 1 ze 4)
- jste byli přijati k první volbě v prvním oznámení o výsledcích výběru (obvykle začátkem dubna)
- jste povinni platit školné.
Stipendia pro studium ve Švédsku
Stipendia Švédského institutu
Vládní agentura Švédský institut (SI) nabízí řadu stipendií v závislosti na úrovni studia, zemi, odkud pocházíte, a účelu studia. Doba podávání žádostí o stipendia SI se liší. Přečtěte si více o stipendiích SI a o tom, jak se přihlásit na jejich webové stránce.
Další stipendia
Mnoho sdružení, nadace, a další organizace nabízejí stipendia nebo cestovní granty na studium ve Švédsku. Oficiální webová stránka Studyinsweden.se shromáždila seznam zdrojů, kde můžete hledat stipendia otevřená studentům mnoha zemí nebo konkrétně z vaší země.
Poplatek za studium programu
Kariérní možnosti
Kariérní příležitosti
Po závěrečné zkoušce budete mít teoretické znalosti globalizace a jejích dopadů v různých lokalitách. Tyto znalosti jsou potřebné, když pracujete v různých formálních a neformálních organizacích pro vzdělávání dospělých.
Absolventi programu budou schopni: učit se a učit globálně, používat globální pojivové technologie, porozumět znalostním společnostem a jejich důsledkům pro učení, porozumět globalizačním diskurzům, rozvíjet kulturní citlivost a citlivost a rozvíjet perspektivu rovnosti pro učení a přeformulování vlastních profesních postupů.
Studenti mohou také pokračovat ve své akademické kariéře v dalších projektech.