Mistr v elektronickém obchodu a tržišti – online
INESDI Business School
Klíčová informace
Umístění kampusu
Online
Jazyky
Španělština
Studijní formát
Dálkové studium
Doba trvání
12 měsíce
Tempo
Poloviční úvazek
Školné
EUR 7 200
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Vyžádejte si informace
Úvod
To, že se nákupní zvyklosti změnily, je fakt. Od začátku krize COVID-19 zrychlení digitalizace mezi spotřebiteli výrazně vzrostlo. Existuje mnoho lidí, kteří projevili odmítnutí davů ve fyzických prostorách a raději nakupovali online. Dokonce i sociální skupiny, které ještě před dvěma lety – před COVID 19 – pohlížely na elektronický obchod z obezřetného a dokonce neochotného prizma – generace jako Silent nebo Baby Boomers – zahájily transformaci svých spotřebitelských návyků z offline na online, přičemž v současnosti jsou jednou z nejaktivnější publikum, aby poprvé rozpoznalo určité výhody elektronického obchodování: mimo jiné bezprostřednost, pohodlí nebo použitelnost, které otřásají koexistencí s tradičním podnikáním v odvětvích, jako je maloobchod.
V zemích jako Španělsko se očekává, že počet uživatelů eCommerce vzroste o 25 % a v roce 2024 dosáhne 35 milionů uživatelů. V současnosti více než 60 % španělské populace nakupuje online, z toho 40 % pomocí smartphonu. Velmi výhodná data pro ecommerce ve Španělsku, které spolu se Spojeným královstvím, Spojenými státy, Německem, Spojeným královstvím, Francií a Itálií označuje země s nejlepšími výsledky v elektronickém nákupu.
Elektronický obchod byl demokratizován a společnosti a organizace, které tomu nejsou přizpůsobeny, budou mít potíže pohnout se vpřed, pokud se nebudou vyvíjet s veřejností. V rámci tohoto skvělého ekosystému online nakupování se objevuje druhá sekce: Tržiště – velká neznámá ve strategii digitálního prodeje bezpočtu značek, které po fenoménu pandemie přišly s silou zůstat a předpokládat, že značky mají – v jejich prodejní a obchodní strategie – nové kanály k prozkoumání, aby uspokojily spotřebitele.
Tímto způsobem je současná strategie e-commerce velmi jasná – vpád značek prostřednictvím jejich působení na jejich vlastním kanálu webového ecommerce, stejně jako výběr Marketplace a/nebo e-shopů, kde se chce společnost umístit v závislosti na trhu / akcích, obchodním modelu, který je třeba následovat (B2C, B2B), a image značky. Marketingové týmy a obchodní management tedy musí jít ruku v ruce – nyní více než kdy jindy – pro úspěch společnosti v digitálním prodeji. Právě v tomto okamžiku se současní manažeři fyzického místa prodeje (GPV) musí přizpůsobit funkcím a variantám digitálního kanálu; Obchodní marketingové týmy spojují dovednosti s tradičními marketingovými oblastmi a v rámci tohoto koktejlu změn, které probíhají směrem k transformaci digitálního maloobchodu, se v pracovních procesech objevují nové postavy, jako jsou ty, které se točí kolem role manažerů elektronického obchodu – vyškolených nejen poskytovat služby v závislosti na webu elektronického obchodu, tržišti nebo jiných typech digitálních prodejních operací, jako je dropshipping – ale také se specializovat na kontrolu cen, skladové hospodářství a logistiku, mimo jiné podrobné funkce.
titrace
Master in Ecommerce and Marketplace se zrodil ze spojení Inesdi a UPC.
Na jedné straně je Inesdi Digital Business School obchodní škola, která nabízí školicí programy v rámci oblastí digitalizace, inovací a technologií se zvláštním zaměřením na dopad na podnikání. Kromě neustálé aktualizace obsahu, podle nových trendů v prostředí, má Inesdi učitelský sbor, který vyniká širokými a osvědčenými zkušenostmi v oblastech, ve kterých vyučují své moduly.
Na druhé straně Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) se sídlem v Barceloně byla založena v roce 1971 a od té doby se stala jednou z předních polytechnických univerzit v Evropě. Je veřejnou institucí pro výzkum a vysokoškolské vzdělávání v oborech strojírenství, architektury, vědy a techniky.
Jakmile tedy program skončí, studenti získají:
- Váš vlastní titul od Inesdi Digital Business School
- Vlastní diplom akreditovaný UPC, pokud jsou na konci programu splněny požadavky univerzity
Přijímací řízení
Osnovy
Inesdi Master in Ecommerce and Marketplace je strukturován do 10 modulů po 5ECTS (125 hodin celkové studentské práce) plus závěrečný magisterský projekt 10ECTS (250 hodin studentské práce). Každý z modulů trvá jeden měsíc a probíhá asynchronně, to znamená, že studenti absolvují jeden modul za měsíc.
Modul/předmět | ECTS |
Aktivace značky a vytvoření online obchodu | 5 |
Technologická řešení pro tvorbu webového elektronického obchodu | 5 |
Správa trhu | 5 |
Řízení nákupu, cenotvorba a nákup UX | 5 |
Výkonnostní marketing: platební prostředky a právní aspekty elektronického obchodování | 5 |
Marketing na Marketplace: platební metody a jejich ekosystém | 5 |
Analytika v e-commerce | 5 |
Dropshipping a optimalizace katalogu | 5 |
Zákaznický servis, logistika a správa expedice | 5 |
Loajalita a integrace marketingové automatizace | 5 |
obsah
Modul 1. Aktivace značky a vytvoření online obchodu
objektivní
Seznamte studenty s tím, co je elektronický obchod, jak se skládá ekosystém online prodeje a jak lze značku rozvíjet v různých prostředích, která zahrnují online, aby oslovila uživatele zaměřené na uživatele nebo také nazývané uživatel v centru. Od internetového obchodu až po vpád do Marketplace s využitím digitálního marketingu jako zdroje povědomí o značce a prodejního úspěchu.
Student bude rozvíjet perspektivu online podnikání z internacionalizace služby. Pochopíte, že vytváření a řízení elektronického obchodu již není vnímáno z národního a/nebo regionálního přístupu, jako se to děje offline – a jak se místo prodeje změnilo online – kromě toho, že víte, co je nezbytné pro aktivaci značky. Za tímto účelem se student ponoří do vytváření značky od nuly: jak by měla být image značky nového elektronického obchodu přizpůsobena mezinárodnímu publiku; použitelnost webu prostřednictvím webdesignu; možné platební metody a znalost kombinací mezi vývojem obchodního modelu zaměřeného na webový elektronický obchod a vstupem na Marketplace – a jak to souvisí s plánem digitálního marketingu zaměřeným na prodej.
obsah
- Úvod do digitálního prostředí a elektronického obchodování
- Elektronické obchodování jako příležitost pro internacionalizaci
- Digitalizace prodejního místa
- Obchodní modely v elektronickém obchodování: Ecommerce & Marketplace
- Platební metody a právní aspekty elektronického obchodu
- Branding: jak aktivovat značku online (logo, grafická identifikace a grafický jazyk)
- Konverzní cesty prodeje (cesta uživatele a marketingový plán prodeje)
Modul 2. Technologická řešení pro tvorbu webového elektronického obchodu
objektivní
V tomto modulu se student naučí vytvářet vlastní webový e-commerce od nuly; K tomu bude jako reference brána e-commerce platforma Shopify, která studentům umožní – z praktického přístupu – naučit se s učitelem, jak vytvářet různé moduly svých webových stránek, stejně jako správu a kontraktaci základních programů. pro automatizaci procesů a správu dat, jako jsou - servery, cms, erp a crm. Student snadno porozumí všem technologickým částem, které e-commerce musí mít – při jeho návrhu a tvorbě; kromě toho, že se naučíte, jak denně spravovat aktivaci a správu objednávek, mimo jiné aktualizace e-shopu.
Z praktického přístupu a použití různých „případů“ jako reference - bude student seznámen s ekosystémem dalších platforem elektronického obchodování: Woocommerce a Prestashop.
obsah
- Technologie v elektronickém obchodování (server, cms, erp, crm)
- Typy CMS a modulů
- Vytvoření internetového obchodu prostřednictvím platformy Shopify (bezplatná verze)
- Další významné platformy elektronického obchodu (Woocommerce a Prestashop)
- UX/UI design a CRO (jak vytvořit webový elektronický obchod navržený s ohledem na zákazníka)
- mCommerce: Mobilní aplikace pro elektronický obchod
- Plánování, správa a každodenní proces webového elektronického obchodování
Modul 3. Správa trhu
objektivní
Jakmile je student lokalizován – pro vytvoření elektronického obchodu – je nejen možné vytvořit webové stránky; Student se naučí prodávat na Marketplace. Jaké existují typologie, jak každá z nich funguje (nejpozoruhodnější v tuto chvíli) podle regionu, obchodní model, který je třeba sledovat (B2B, B2C), a také různé možnosti podle vertikály elektronického obchodování.
Tento modul také prostuduje technologické platformy, které vám kromě praktického vytvoření účtu umožňují automatizovat nahrávání velkých produktových katalogů, správu cen a nabídek, automatizaci výpisů produktů na různých tržištích a na webových stránkách značky. na Amazonu , aby student pochopil, jak se v rámci své obchodní strategie online prodeje ponořit do světa Marketplace a jak vytvořit optimalizovaný produktový list. Je třeba poznamenat, že student se bude mlčky učit – nejen kanál Amazon – ale Ebay a AliExpress jako největší představitelé ekosystému, s praktickými a reálnými příklady.
obsah
- Typy tržišť (na vyžádání, SAAS, spravované, komunitou řízené, decentralizované)
- Trh podle sektorů, diferenciace a metodiky práce
- Vytvoření účtu zdarma přes Amazon
- Produktový list Retail Ready – na Amazonu, Ebay a AliExpress
- SEO optimalizace a klíče k algoritmu – na Amazonu, Ebay a AliExpress
- E-shop na Marketplace – na Amazonu, Ebay a AliExpress
- Integrační nástroje a nahrávání katalogů na Marketplace (Lengow a Channable)
Modul 4: Správa nákupů, ceny a nákup UX
objektivní
V tomto modulu se student seznámí s obchodními operacemi v online podnikání v závislosti na webovém elektronickém obchodování a vstupem a vyjednáváním na Marketplace. Stejně tak se dozvíte o různých provozních nákladech spojených s vytvářením a údržbou různých digitálních prodejních kanálů a kromě toho se naučíte, jak vypočítat konečnou RRP.
Tentýž modul podrobně vysvětlí, jak pracovat s uživatelskou zkušeností uživatele prostřednictvím různých propagačních akcí a zpráv zasílaných uživateli značkou v různých kanálech, kde se nachází její komunikace.
obsah
- Řízení nákupu jako konkurenční strategie
- Kontrola sortimentu v e-shopu
- Ceny a obchodní marže v elektronickém obchodování
- Akce (roční kalendář)
- Jak vypočítat konečnou RRP v elektronickém obchodu (náklady, srážky a propagační akce)
- Podnikání a veřejné financování elektronického obchodu
- Domovská stránka a katalog internetového obchodu: Kategorie, Filtry, Atributy
- Stránka produktu a pokladna jsou klíčem k prodeji
Modul 5. Výkonnostní marketing: platební prostředky a právní aspekty elektronického obchodování
objektivní
Jakmile student dokonale ví, jak vstoupit na Marketplace a jak vytvořit svůj vlastní webový elektronický obchod; Je čas zaměřit studenta na páky, které digitální marketing nabízí pro prodejní úspěch značky, a to prostřednictvím svých webových stránek. Za tímto účelem tento modul vysvětlí oblasti marketingu elektronického obchodu ve vyhledávačích, sociálních sítích, RTB a příchozím marketingu. Učitel ukáže různé disciplíny, které každý z těchto kanálů představuje, vždy z pohledu elektronického obchodování; kromě toho zahrnuje analytické, měřicí a reportovací nástroje specializované na elektronický obchod.
obsah
- Optimalizace pro vyhledávače (SEO) a marketing ve vyhledávačích aplikované na elektronický obchod
- Reklama na sociálních sítích aplikovaná na elektronický obchod
- RTB & Geolocation Advertising (SSP, DSP Models) aplikovaná na elektronický obchod a směrování do obchodu
- Obsahový marketing jako lákadlo pro prodejní kanál (Inbound Marketing)
- Strategie pro zvýšení prodeje a CRO v elektronickém obchodování
- Metriky a KPI v e-commerce
- Právní aspekty e-commerce reklamy
Modul 6. Marketplace Marketing: platební metody a jejich ekosystém
objektivní
Marketing pokroky a v rámci jeho pokroků mají Tržiště již své vlastní reklamní systémy, k tomu se student v tomto modulu naučí, že pro jejich strategii na Tržišti existují další typy reklamy podobné prodeji: reklama ve vyhledávačích přes Ebay Reklamní platformy, AliExpress Ads a Amazon Sponsored Ads.
Kromě toho budete také vyškoleni na behaviorální displej / možnost programování, kterou má Amazon DSP (unikátní ve světě, který profiluje 100% behaviorální cíl); stejně jako výuka studenta pracovat s Online Trade Marketing - aplikováno na online prodejce, kteří to umožňují (mj. Carrefour, Auchan, ECI). To vše z praktického hlediska. Kromě toho se studenti naučí pracovat se specializovanými analytickými a reportovacími nástroji v oblasti tržišť.
obsah
- Marketing ve vyhledávačích v: Ebay Advertising, AliExpress Ads, Amazon Sponsored Ads
- Display Marketing na Amazon DSP (cílení na doménu; údaje o chování)
- Maloobchodní reklama (El Corte Inglés, Carrefour, Primor, mimo jiné vybraní e-maloobchodníci)
- Advokacie a přidružené programy ke zvýšení prodeje
Modul 7: Analýza v elektronickém obchodu
objektivní
V tomto modulu se student seznámí s nastavením KPI v závislosti na použitých marketingových kanálech, rozpočtu a internacionalizaci. Kromě toho, že se z praktického přístupu naučíte, jak analyzovat výsledky ve webovém elektronickém obchodu a na Marketplace – jako referenci si vezměte různé programy/nástroje, které můžete vidět ve třídě a jsou k dispozici ve bezplatných verzích.
Stejně tak se naučíte vypočítat ROAS v elektronickém obchodování a učitel vás seznámí s nástroji pro reportování výsledků specializovanými na elektronické obchodování, které studentům usnadní prohlížení dat.
obsah
- Analytické nástroje a metodiky na webu elektronického obchodu (nástroj DCM)
- Analytické nástroje a metodologie v Marketplace (nástroj Sizmek)
- Web Analytics
- tepelné mapy
- Atribuční modely podle aktivačního kanálu v e-commerce
- Jak vypočítat ROAS v marketingových kampaních e-commerce
- Analýza ziskovosti reklamních kampaní prostřednictvím Ecommerce Web a Marketplace
- Systém hlášení. Interpretace výsledků ve výkonnostním marketingu. (Nástroj cesta)
Modul 8. Dropshipping a optimalizace katalogu
objektivní
Existují různé způsoby implementace digitálních obchodních modelů; dropshipping – je jedním z nejvýraznějších příkladů.
V tomto modulu se student naučí, jak vytvořit a řídit tento obchodní model. A dále, jak pracovat na E-commerce Marketing – zaměřený na vytváření obchodů ve vyhledávačích (prostřednictvím Nákupů Google, Microsoft Store, Yahoo Shop); a obchody na sociálních sítích (prostřednictvím Facebook Shopu, Pinterest Shopu a Instagram Shopping). Studenti se tak společně s učitelem a praktickým způsobem naučí synchronizovat svůj web (pomocí Shopify jako reference) se sociálními sítěmi a vyhledávači a umocní tak svou e-commerce strategii v dalších marketingových alternativách, které jsou již se používá.úspěch v odvětví.
obsah
- Techniky a modely dropshippingu
- Sociální obchod přes Facebook Shop, Instagram Shopping, Pinterest Shop (vytváření a synchronizace katalogu)
- Commerce Search prostřednictvím Nákupů Google, Yahoo Shop, Microsoft Store (vytváření a synchronizace katalogu)
- Živý přenos obchodu (umístění produktu)
Modul 9. Zákaznický servis, logistika a řízení expedice
objektivní
Studentům je vysvětleno, jaká je optimální varianta – v závislosti na strategii (web elektronického obchodu/Tržiště), jaké možnosti existují pro řízení přepravy; skladování produktu, sklad produktu a vrácení. Za tímto účelem bude specifikováno, jak by to mělo fungovat, jaké body vzít v úvahu pro úspěch procesu a které platformy v současné době nejlépe fungují v závislosti na - regionu, internacionalizaci, obchodní vertikále, typu produktu.
obsah
- Zákaznický servis: doba odezvy, doprava, balení, vrácení a právní aspekty
- Poskytování v elektronickém obchodě a vztah s dodavateli
- Logistika a skladové hospodářství ve skladu
- Správa zásilek, způsoby doručení a poprodejní servis
- Modely řízení zásob pro elektronický obchod a tržiště
- Přepravní platformy: možnosti v závislosti na internacionalizaci služby a odvětví
Modul 10. Loajalita a integrace marketingové automatizace
objektivní
V tomto modulu se student seznámí s různými typy možných akcí pro věrnost a udržení zákazníků.
Stejně tak se praktickým způsobem naučíte různé současné nástroje, které umožňují správu dat pro věrnostní marketingové kampaně; Budete znát mechanismy, aby se z opuštěných webových košíků nestaly ztracené prodeje; a naučíte se pracovat s uživatelskými věrnostními programy prostřednictvím Marketplace, jejichž výsledkem jsou pozitivní komentáře ostatních uživatelů, s cílem získat značku – a produkt/y – prestiž mezi zbytkem potenciálních spotřebitelů.
obsah
- Loajalita, udržení a celoživotní hodnota zákazníka (LTV)
- Propagujte opakované nákupy prostřednictvím marketingové automatizace (Selligent Tool)
- Věrnostní programy na Marketplace (Vine Program)
- Email marketingová strategie a segmentace databáze (CRM)
- Jak optimalizovat nákupní košík ve webovém elektronickém obchodu (Frizbit Tool)
TFM
Studenti musí předložit a obhájit závěrečný magisterský projekt sestávající z projektu elektronického obchodu před tribunálem složeným z programového ředitele a členů fakulty, kromě akademického tutora.
Práce bude probíhat ve skupinách, které budou složeny minimálně ze 4 a maximálně z 5 studentů. Každé skupině bude přidělen lektor patřící k pedagogickému sboru, který bude odpovědný za zajištění správného průběhu projektu, doučování postupu a poskytování průběžné zpětné vazby.
Pro realizaci projektu musí být v průběhu kurzu předložena řada výstupů, které budou zaslány tutorovi v jím určených termínech, a které budou opraveny a vráceny s příspěvky, které považuje za nezbytné pro správný průběh kurzu. projekt.
Prezentace a obhajoba závěrečného projektu před soudem všemi studenty ve skupině je nezbytnou podmínkou pro získání známky v této části a získání titulu, protože dokončení projektu je povinné. Prezentace bude probíhat po skončení kurzu, během následujících 4 týdnů, přičemž termín bude upřesněn na začátku kurzu a nebude se přesouvat (s výjimkou zásahu vyšší moci).
Kariérní možnosti
Po dokončení programu budou studenti vybaveni jedinečným profesním profilem, který je připraví na pozice, jako jsou:
- Ředitel elektronického obchodu
- Vedoucí elektronického obchodu
- Asistent elektronického obchodu
- Majitel elektronického obchodu
- Správce tržiště
- Asistent tržiště
- Obchodní marketingový manažer online
- GPV (manažer místa prodeje) online
- Manažer výkonnostního marketingu
- Asistent výkonnostního marketingu
- Specialista na elektronický obchod