Specializační kurz Primate Behavior and Biology

Všeobecné informace

Popis programu

Důvody pro absolvování kurzu

Kurz nabízí kvalitní školení, které umožňuje získávat a zlepšovat znalosti a dovednosti, které jsou nezbytné k tomu, aby byly schopny plnit odborné a výzkumné úkoly a činnosti v oblasti primatologie a souvisejících věd.126301_primate-ape-thinking-mimic.jpg

Pro koho to je?

Absolventům vysokých škol a profesionálům jakékoli vědecké disciplíny, kteří si chtějí prohloubit teoretické a praktické znalosti z etiologie primátů a primatologického výzkumu. Konkrétně absolventi vysokých škol v psychologii, biologii, veterinární medicíně, antropologii ... nebo se zvláštním zájmem o chování primátů, poznání a jejich biologický vývoj a také o aplikaci vědeckých poznatků. Kurz je otevřen také lidem, kteří bez vysokoškolského vzdělání mají zájem a motivaci pro nelidské primáty.

požadavky na přijetí

Kurz je doporučen pro lidi s vysokoškolským vzděláním. Je však také otevřen každému, kdo má zájem zlepšit své znalosti o primátech.

představení

Primatologie se v posledních letech stala rozvíjející se vědeckou disciplínou. Studie nehumánních primátů je jak z biologických věd, tak z humanitních věd referencí k pochopení vývoje a vývoje lidského druhu. Podobně se studium a znalost nehumánních primátů stává základním nástrojem ochrany tropických ekosystémů, v nichž žijí, musí být zajištěna jejich životaschopnost díky jejich výkonu jako „deštníkového druhu“. Obecným cílem kurzu je nabídnout kvalitní školení, kde si studenti mohou osvojit a / nebo zlepšit své znalosti a dovednosti nezbytné k plnění odborných a výzkumných úkolů a činností v oblasti primatologie a souvisejících věd. Program nabízí aktualizovaný, dynamický a participativní teoretický přístup, který umožňuje motivovat analytickou, reflexivní a kritickou kapacitu studentů v předmětech souvisejících s chováním, etologií a rozpoznáváním primátů.

cíle

Hlavním cílem je získání základních znalostí a dovedností týkajících se chování, pohody a poznání nehumánních primátů. Program předmětu je založen na dynamickém a participativním teoretickém přístupu, kde je analytická a reflexní kapacita studentů motivována z interdisciplinárního a integračního hlediska.

Hlavní kompetence a dovednosti, které mají být rozvíjeny, jsou následující:

  1. Integrovat znalosti a pochopení biologických základů chování zvířat a lidí a jejich psychologických funkcí, a to jak z hlediska komparativního, tak fylogenetického.
  2. Interpretovat a uvažovat o kognitivních (fyzických a sociálních) společných mechanismech šimpanzů a lidí v jejich evolučním kontextu az interdisciplinárního hlediska.
  3. Znát a integrovat hlavní pojmy související s evolucí člověka a její aplikací v oblasti primatologie a psychologie člověka.
  4. Oceňujte a oceňujte příspěvky, které vědecký výzkum poskytuje odborným znalostem a praxi.
  5. Použijte různé dokumentární zdroje související s klimatologií, ukázejte nezbytné strategie pro přístup k informacím a posoudit potřebu aktualizace dokumentů.

Pracovní příležitosti

Pracuji v rehabilitačních centrech a dalších zoologických centrech. Environmentální výchova, aktivismus a ochrana a kampaně na ochranu zvířat.

osnovy

1. Základní pojmy etologie

  • Etologie a etologie primátů
  • Principy studia chování zvířat
  • Čtyři základní otázky v etologii
  • Analogie versus homologie
  • Etologické disciplíny

2. Biologie a taxonomie

  • Fylogeneze a evoluce
  • Model primátů
  • Taxonomie současných primátů

3. Ekologie chování primátů

  • Distribuce stanovišť
  • Trofické chování
  • Rozpočet dočasné činnosti
  • Prostorové chování
  • Anti-predátorské strategie
  • Etoekologie primátů v jejich přirozeném prostředí
  • Ochrana a ochrana nehumánních primátů

4. Sociální chování

  • Organizace a sociální dynamika
  • Spolupráce a vzájemnost
  • Zastřihování
  • Konkurence, agrese a usmíření

5. Kognitivní a kulturní aspekty

  • Koncept inteligence zvířat
  • Druhy učení
  • komunikace
  • Jazykové dovednosti u primátů
  • Kvantitativní kapacita, paměť a vnímání
  • Jiné složité kognitivní procesy
  • Jiné obecné kognitivní schopnosti
  • Kulturní chování a instrumentální chování

6. Ontogenetický vývoj a sexuální chování

  • Vitální cykly u primátů
  • Hravé chování
  • Reprodukční strategie
  • Sexuální chování: systémy páření
  • Sexuální dimorfismus

7. Etologická metodologie

  • Fáze etoprimatologického výzkumu
  • Vývoj systémů kategorií chování
  • Metody registrace
  • Techniky studia chování primátů v jejich přirozeném prostředí
  • Příprava studie

8. Lidská etologie

  • Koncepce a rozsah studia
  • Druhově specifická chování
  • Mezikulturní studia
  • Mezidruhová studia
  • Sociální spouští

titrace

Specializační kurz Nadace chování a biologie Nadace UdG: Inovace a školení

metodologie

Studenti budou skutečnými protagonisty procesu výuky a učení. Vaše účast bude aktivní a zapojena od začátku kurzu. Hodnocení probíhá průběžně prostřednictvím řady praktických činností, které budou prováděny v průběhu celého kurzu: dotazníky, účast na debatách, doručování dokumentů atd. Budou mít k dispozici učební materiály ve formě: lekcí, čtení atd. Hodnotí se také účast na fórech (debatách), na nichž se budou sdílet otázky, které budou motivovat k společné reflexi. Lektor kurzu i koordinace budou vždy pomáhat reagovat na cíle, potřeby a očekávání.

Systém hodnocení

Hodnocení spočívá v realizaci praktických činností a také v účasti na různých diskusích, které budou navrženy v průběhu týdnů. Nebude hodnoceno závěrečnou zkouškou nebo závěrečnou činností, ale hodnocení je průběžné od prvního dne. Poznámky budou zveřejněny v průběhu kurzu a finále několik týdnů po jeho skončení.

Poslední aktualizace Listopad 2019

Informace o škole

La Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació (FUdGIF) es la institución creada por la Universitat de Girona (UdG) para fomentar la investigación científica y la docencia en todos los ámbito ... Čtěte více

La Fundació Universitat de Girona: Innovació i Formació (FUdGIF) es la institución creada por la Universitat de Girona (UdG) para fomentar la investigación científica y la docencia en todos los ámbitos de la Universitat de Girona, y estar al servicio de la sociedad de la que forma parte. Méně