Mistr V Komunikaci Pro Rozvoj
Malmö University
Klíčová informace
Umístění kampusu
Malmö, Švédsko
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Dálkové studium
Doba trvání
2 years
Tempo
Poloviční úvazek
Školné
SEK 135 000 / per course *
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
02 Sep 2024
* plné školné
Úvod
Komunikace pro rozvoj je interdisciplinární obor studia a praxe, který kombinuje studie o kultuře, komunikaci a rozvoji a integruje je do praktické terénní práce. Zkoumá využití komunikace - jak nástroje, tak i způsobu vyjádření procesů sociální změny - v kontextu globalizace.
V tomto programu, kde se forma studia snaží přispívat k obsahu kurzu, spočívá postup ve skupinovém dynamickém procesu i v samotném kurzu. Multidisciplinární povaha předmětu znamená, že stejný obsah by měl studentům s různým zázemím poskytnout podrobné znalosti. Jedním z hlavních bodů tohoto pedagogického přístupu je shromažďování různých zkušeností. Skupinová rozmanitost by měla studentům umožnit prohloubit své znalosti vlastního vlastního, jakož i získat dostatečný přehled na základě akademického zázemí a praktických zkušeností ostatních studentů. To jim umožní, aby mohli ve svých budoucích profesích pracovat interdisciplinárně i mezikulturně.
Organizace
Communication for Development je poločasový studijní program. Forma studia je kombinací živých seminářů a komunikace na webu. Semináře (2-3 dny) jsou povinné a skládají se z přednášek, diskusí a workshopů. Pro zahraniční studenty, kteří se nemohou fyzicky zúčastnit, je možné sledovat semináře online. V rámci seminářů studenti provádějí úkoly individuálně a ve skupinách.
V tomto programu, kde se forma studia snaží přispívat k obsahu kurzu, spočívá postup ve skupinovém dynamickém procesu i v samotném kurzu. Multidisciplinární povaha předmětu znamená, že stejný obsah by měl studentům s různým zázemím poskytnout podrobné znalosti. Jedním z hlavních bodů tohoto pedagogického přístupu je shromažďování různých zkušeností. Skupinová rozmanitost by měla studentům umožnit prohloubit své znalosti vlastního vlastního, jakož i získat dostatečný přehled na základě akademického zázemí a praktických zkušeností ostatních studentů. To jim umožní, aby mohli ve svých budoucích profesích pracovat interdisciplinárně i mezikulturně.
V průběhu programu je patrný jasný vývoj v rámci specifického předmětu „Komunikace pro rozvoj“. V prvním roce studenti získají komplexní přehled o globalizaci a systematický soupis celého oboru. Ve druhém roce studenti navštěvují specializované kurzy, které končí samostatným projektem zaměřeným na jednu z podoblastí oboru.
Výsledky učení
Znalost a porozumění
Po ukončení programu student prokáže:
- porozumění sociálním a kulturním důsledkům globalizačních procesů prostřednictvím hloubkového studia konkrétních případových studií komunikace pro rozvoj / sociální změnu v jejich místním, regionálním a globálním kontextu,
- důkladné znalosti různých metod - od analýzy textů po etnografii a akční výzkum - zapojení do analýz komunikace, učebních procesů / pedagogiky a kulturních podmínek. Tyto metody zahrnují například postkoloniální pohledy na teorii a formování identity,
- znalost důležitých pramenů teorie v komunikačních a kulturních studiích (jako je participativní komunikace, sémiotika a analýza diskurzu) a jejich integrace a praktická aplikace v komunikaci pro rozvojové procesy,
- porozumění mezinárodní rozvojové spolupráci a jejím klíčovým hráčům v multi-, bi- a jednostranných oblastech činnosti, jakož i schopnost analyzovat současné trendy vývoje, jejich zprostředkování (zakotvené v různých strategických diskurzích a komunikacích) a praktické aplikace , a
- porozumění několika z následujících obecných témat.
- Správa věcí veřejných, občanství a veřejná sféra
- Média a konflikty / mírová komunikace
- Politika identity a sociální hnutí
- Zdraví, životní prostředí a udržitelný rozvoj
- Umění, kulturní dědictví a sociální změny
Dovednosti a schopnosti
Po ukončení programu student prokáže:
- schopnost integrovat znalosti a analyzovat, hodnotit a zvládat složité jevy a situace v oblasti komunikace pro rozvoj, a to i s omezeným přístupem k informacím,
- schopnost samostatně analyzovat mediální a kulturní artefakty a formulovat význam médií a kultury - včetně nových informačních a komunikačních technologií - pro globální rozvoj a sociální změny,
- dovednost vyhodnotit komunikační programy z hlediska globálního a místního rozvoje a umět převést tuto analýzu do praxe za obtížných podmínek a s omezenými prostředky,
- schopnost samostatně identifikovat a formulovat výzkumné otázky a plánovat as pomocí vhodných metod provádět kvalifikované úkoly v daných časových rámcích,
- schopnost vědecky analyzovat a prakticky implementovat data a zkušenosti, které student sám shromáždil,
- schopnost využívat pokročilé analýzy kritických zdrojů při sběru dat, zejména na internetu,
- schopnost ústně i písemně jasně prezentovat a diskutovat o svých závěrech, jakož i znalosti a argumenty, které jsou jejich základem v dialogu s různými skupinami, a
- takové dovednosti, které jsou vyžadovány pro účast na výzkumných a vývojových pracích nebo pro práci v jiných kvalifikovaných profesích v oblasti komunikace pro rozvoj.
Kritické dovednosti a přístup
Po ukončení programu student prokáže:
- schopnost rozhodovat v oblasti komunikace pro rozvoj s přihlédnutím k relevantním vědeckým, společenským a etickým aspektům a prokázat povědomí o etických aspektech ve vztahu k výzkumné a vývojové práci,
- vhled do možností a omezení výzkumu, jeho role ve společnosti a odpovědnosti lidí za jeho využití,
- schopnost kriticky přemýšlet o různých částech procesu komunikace a jeho vlastní roli komunikátora nebo prostředníka,
- schopnost přeshraniční spolupráce a mezikulturního dialogu a následně kritická sebereflexe vlastního pozadí a postavení moci, včetně reflexe etických otázek ve vztahu k jeho práci, a
- schopnost identifikovat vlastní potřebu dalších znalostí a převzít odpovědnost za vlastní učení.
Perspektivy
Pohlaví, etnická příslušnost / migrace saturují celý program, ale vyznačují se zejména kurzy Kurzy média, globalizace a rozvoj a komunikace, analýza médií a kultury. Pokud jde o environmentální perspektivu, sdělení pro rozvoj zdůrazňuje místní iniciativy a účast na nejnižší úrovni za účelem dosažení udržitelného rozvoje.
Vstupní požadavky
- Stupeň bakaláře nebo ekvivalent.
- Ekvivalent kurzu angličtiny B na švédské střední škole.
Přijímací řízení
Osnovy
Co se naučíte
Základní kurzy prvního ročníku triangulují koncepty mezinárodního rozvoje tím, že se zabývají klíčovými slovy, jako je globalizace, kultura, participace nebo mediatizace.
Virtuální skupinová práce, úkoly s krátkými recenzemi a také delší eseje a prezentace pomáhají studentům pokročit v kurzu, spojit se se svými vrstevníky a prozkoumat různé formáty učení založeného na činnostech.
Individuální zpětná vazba od týmu ComDev, stejně jako delší výukové semináře a workshopy doplňují zkušenost studentů ve třídě.
Druhý ročník zahrnuje praktický modul ICT4D založený na blogu, kurz metodologie výzkumu a kurz diplomové práce. ComDev vybízí studenty, aby prováděli empirickou práci v terénu, přemýšleli o své praxi a zkoumali alternativní formáty, které by doplnily jejich magisterské projekty.
Stručně řečeno, ComDev podporuje týmovou práci a usnadňuje výměnu znalostí a různých pohledů mezi studenty.
Je také možné přidat další rok denního studia k základnímu, dvouletému, kombinovanému studiu absolvováním kurzů o plánování komunikace, volitelnou stáží a projektem rozšířené tvorby diplomových prací.
Organizace
Komunikace pro rozvoj je poloviční studijní program. Forma studia je kombinací živých seminářů a webové komunikace. Semináře, které trvají dva až tři dny, jsou povinné a sestávají z přednášek, diskuzí a workshopů. Pro zahraniční studenty, kteří se nemohou fyzicky zúčastnit, je možné semináře sledovat online. Mezi semináři studenti plní úkoly samostatně i ve skupinách.
V tomto programu, kde se forma studia snaží být vstřícná k obsahu kurzu, spočívá pokrok ve skupinovém dynamickém procesu i v samotném kurzu. Multidisciplinární povaha předmětu znamená, že stejný obsah by měl poskytnout hluboké znalosti pro studenty s různým zázemím. Jednou z hlavních výhod tohoto pedagogického přístupu je, že spojuje různé zkušenosti.
Zaměření na skupinovou diverzitu umožňuje studentům prohloubit si znalosti o svém oboru a také získat dostatečný přehled o předmětu na základě akademického prostředí a praktických zkušeností ostatních studentů. To jim umožní pracovat jak interdisciplinárním, tak transkulturním způsobem, bez ohledu na jejich budoucí povolání.
Problematika genderu, etnicity a migrace saturuje celý program, ale je zvláště zdůrazněna v kurzech Média, Globalizace a rozvoj a Komunikace, Analýza médií a kultury. Pokud jde o environmentální perspektivy, program klade důraz na místní iniciativy a účast na místní úrovni, jejichž cílem je dosažení udržitelného rozvoje.
V průběhu programu dochází k jasnému vývoji v oblasti komunikace pro rozvoj. V prvním ročníku studenti získávají ucelený přehled o globalizaci a systematickou inventuru celého oboru. Ve druhém ročníku studenti absolvují specializované kurzy a poté absolvují samostatný projekt, který se soustředí na jednu z podoblastí oboru.
Obsah
Podzim 2024 – 1. semestr
- Média, globalizace a rozvoj (KK620C), 15 kreditů, povinné
Jaro 2025 – 2. semestr
- Analýza komunikace, kultury a médií (KK621C), 15 kreditů, povinná
Podzim 2025 – 3. semestr
- Mediální strategie a metodiky (KK629A), 15 kreditů, povinná
Jaro 2026 – 4. semestr
- Komunikace pro rozvoj: Studijní projekt (KK624D), 15 kreditů, povinná
Výsledek programu
Znalost a porozumění
Aby student získal magisterský titul v oboru Komunikace pro rozvoj, musí prokázat
- Pochopení sociálních a kulturních důsledků globalizačních procesů prostřednictvím hloubkového studia konkrétních případových studií komunikace pro rozvoj/sociální změny v jejich lokálním, regionálním a globálním kontextu.
- Hluboká znalost různých metod – od analýzy textů po etnografii a akční výzkum – zapojující se do analýz komunikace, učebních procesů/pedagogiky a kulturních podmínek. Tyto metody zahrnují témata, jako jsou postkoloniální pohledy na teorii a formování identity
- Znalost důležitých prvků teorie v komunikačních a kulturních studiích (jako je participativní komunikace, sémiotika a diskurzivní analýza) a jejich integrace s komunikací pro rozvojové procesy a jejich praktická aplikace v ní
- Pochopení mezinárodní rozvojové spolupráce a jejích klíčových hráčů v multilaterálních, bilaterálních a unilaterálních oblastech činnosti, stejně jako schopnost analyzovat současné trendy v rozvoji, jejich zprostředkování (zasazené do různých strategických diskurzů a komunikací) a praktické aplikace
- Pochopení několika následujících obecných témat: správa věcí veřejných, občanství a veřejná sféra; média a konfliktní/mírová komunikace; politika identity a sociální hnutí; zdraví, životní prostředí a udržitelný rozvoj; a umění, kulturní dědictví a sociální změny
Kompetence a dovednosti
Aby student získal magisterský titul v oboru Komunikace pro rozvoj, musí prokázat:
- Schopnost integrovat znalosti a analyzovat, hodnotit a řešit složité jevy a situace v oblasti komunikace pro rozvoj, a to i s omezeným přístupem k informacím
- Schopnost nezávisle analyzovat mediální a kulturní artefakty a formulovat význam médií a kultury – včetně nových informačních a komunikačních technologií – pro globální rozvoj a sociální změny
- Schopnost vyhodnocovat komunikační programy z globálního a místního hlediska rozvoje a být schopen převést tuto analýzu do praxe, když čelíte obtížným podmínkám s malým počtem zdrojů
- Schopnost samostatně identifikovat a formulovat výzkumné otázky, plánovat a s pomocí adekvátních metod provádět kvalifikované úkoly v daných časových rámcích
- Schopnost vědecky analyzovat a prakticky implementovat data a zkušenosti, které student shromáždil
- Schopnost používat pokročilou analýzu kritických zdrojů při sběru dat, zejména online
- Schopnost, jak v ústní, tak písemné formě, jasně prezentovat a diskutovat o svých závěrech, stejně jako znalosti a argumentace, které tvoří základ těchto závěrů v dialogu s různými skupinami
- Dovednosti potřebné k účasti na výzkumné nebo vývojové práci nebo k práci v jiných kvalifikovaných profesích v oblasti komunikace pro rozvoj
Hodnocení a přístup
Aby student získal magisterský titul v oboru Komunikace pro rozvoj, musí prokázat:
- Schopnost činit úsudek v oblasti komunikace pro rozvoj s ohledem na relevantní vědecké, společenské a etické aspekty a prokázat povědomí o etických aspektech výzkumné a vývojové práce
- Vhled do možností a omezení výzkumu, jeho role ve společnosti a odpovědnosti lidí za jeho využití
- Schopnost kriticky reflektovat různé části procesu komunikace a svou roli komunikátora nebo mediátora
- Schopnost přeshraniční spolupráce a mezikulturního dialogu a následně kritická sebereflexe svého původu a mocenského postavení, včetně úvah o etických otázkách jeho práce
- Schopnost identifikovat vlastní potřebu dalších znalostí a převzít odpovědnost za své učení